تحویل 4 هزار فضای آموزشی و پرورشی از ابتدای دولت سیزدهم – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان

تحویل 4 هزار فضای آموزشی و پرورشی از ابتدای دولت سیزدهم - خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مولیکس، حسن بروشکی صبح امروز شنبه با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: از زمان استقرار دولت مردمی ایران قوی، دستگاه تعلیم و تربیت شرایط متفاوتی از گذشته به خود دیده و شاهد اتفاقات و اقدامات متمایز و امید آفرینی هست که در حوزه ها و شاخص های گوناگون نمود و بروز داشته و دارد.

وی ادامه داد: از آن جمله نگاه بلند و ویژه به حوزه ساخت و ساز و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی در سطح کشور و تحویل شش هزار 756 فضا در قالب 31 هزار و 877 کلاس و اعتباری معادل 41 هزار میلیارد تومان و متناظر با آن در سیستان و بلوچستان تحویل چهار هزار و300 کلاس درس تاکنون بوده است.

وی اظهار کرد: رتبه اول در تحویل کلاس و مشارکت خیرین در سال 1402 را استان سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده و در سایه نگاه ویژه، متفاوت و متمایز دولت سیزدهم به مقوله مدرسه سازی، شاهد رشد نرخ سرانه فضای آموزشی از 3.2 به 3.8 در این خطه پهناور هستیم.

بروشکی افزود: این اقدام، در شرایطی حاصل شده که سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ جمعیت دانش آموزی و افزایش فزاینده آمار را در هر سال داراست و از سوی دیگر در سال های متمادی و ماضی عقب ماندگی تاریخی در شاخص های مختلف را در بر داشته و کار را در نظام آموزشی دو چندان سخت می کرد.

وی ادامه داد: به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در روزهای اخیر تحویل تعداد 950 فضای جدید در قالب چهار هزار کلاس درس در کل کشور که سهم سیستان و بلوچستان 155 پروژه با 569 کلاس و زیربنای 63 هزار و 579 متر مربع از دیگر اقدامات دولت مردمی بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از ابتدای دولت مردمی با شعار «مدرسه سازی تجلی مردمی سازی» تاکنون با تحویل چهار هزار و 300 کلاس درس بیش از 130 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان از نعمت فضای آموزشی و پرورشی استاندارد بهره مند شده اند و می توان گفت جای جای این استان به کارگاه مدرسه سازی تبدیل و نهضت بزرگ مدرسه سازی در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: البته در این میان، نباید از نقش بی بدیل و تاثیرگذار خیرین نیک اندیش مدرسه ساز غافل شد و باز هم م ی توان گفت به طور میانگین در سال های اخیر نیمی از کلاس های درس در سیستان و بلوچستان با مشارکت و حضور گسترده احداث و به بهره برداری رسیده و شعار مدرسه سازی تجلی مردم سازی بیش از گذشته محقق شده و خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحویل 4 هزار فضای آموزشی و پرورشی از ابتدای دولت سیزدهم – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحویل 4 هزار فضای آموزشی و پرورشی از ابتدای دولت سیزدهم – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.