شرایط تامین آب در استان یزد پایدار است – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان

شرایط تامین آب در استان یزد پایدار است - خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مولیکس به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب یزد، جلال علمدار گفت: با تلاش پرسنل آبفا در چند روز اخیر و اقدامات صورت گرفته شامل بهره برداری از چاه‌های اضطراری و استیجاری، تغییر زون بندی شبکه توزیع آب و مانور شیرآلات مناطق مشکل دار، توزیع آب تانکری در برخی مناطق سطح شهر، اطلاع رسانی به مردم در خصوص مدیریت مصرف و حذف مصارف غیرضروری، شرایط تأمین آب در حال پایداری است.

وی افزود: به دلیل افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، مصرف آب در شهرهای استان به ویژه در شهر یزد با رشد چشمگیری مواجه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: مجموع تولید آب از محل منابع زیر زمینی و آب انتقالی و مصرف آب شهروندان در نقطه سر به سر قرار دارد، که همزمانی افزایش قابل توجه مصرف آب و بروز خاموشی ناگهانی در برق تأسیسات پمپاژ خط انتقال آب، افت شدید سطح مخازن آب را به دنبال داشت.

علمدار اظهار کرد: با بروز این وضعیت و کاهش حجم ذخیره مخازن آب وضعیت تأمین و توزیع آب در شرایط هشدار قرار گرفته و مناطقی از شهر یزد دچار افت فشار و قطعی آب شد.

وی، تأمین آب پایدار برای هم استانی‌ها را اولویت اصلی شرکت آبفا عنوان کرد و گفت بحث بر سر مصرف نکردن نیست بلکه بحث اصلی بر سر مدیریت مصرف است و لذا بر همه ما تکلیف است که قدر این نعمت بی بدیل خدا را بدانیم و در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به خشکسالی دو دهه گذشته و صدمات جبران ناپذیر آن به زیرساخت‌های اقتصادی و کشاورزی استان یزد اشاره و اظهار امیدواری کرد: با مصرف بهینه آب بتوانیم از تنش آبی تابستان امسال با کمترین قطعی و افت فشار آب گذر کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شرایط تامین آب در استان یزد پایدار است – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شرایط تامین آب در استان یزد پایدار است – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.