کانون داوران در چهارمحال و بختیاری شکل می‌گیرد – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان

کانون داوران در چهارمحال و بختیاری شکل می‌گیرد - خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مولیکس، محسن مقدس صبح امروز در ستاد صبر اظهار کرد: اصل موضوع داوری را ما می‌توانیم فرهنگ سازی کنیم و قاضی را که مورد تأیید داور است انتخاب کنید.

وی با بیان اینکه قاضی هر رأی می‌دهد مورد تأیید داور قرار گرفته است گفت: قانون به شما این اجازه را می‌دهد که داور را تأیید و انتخاب کنید.

مقدس با اذعان بر اینکه در کل کشور تا امروز به یک هزار ۸۳۵ داور پروانه داده‌ایم گفت: برای این داوران پروانه داوری حرفه‌ای در سراسر کشور صادر شده که سهم این استان تا به امروز ۱۸ داور بوده و امید است در آینده این داوران بتوانند مشکلات را حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه چهار پرونده در حوزه داوری داریم گفت: میانجگری در استان چهارمحال و بختیاری ۲۲ نفر می‌باشند که در در مسائل کیفری ورود پیدا کرده و صلح و سازش ایجاد می‌کنند.

مقدس عنوان کرد: در کل کشور و در استان‌های مختلف تعداد داورها ۱۸۳۵ نفر و میانجگری ۱۶۲۲ نفر است.

وی با بیان اینکه در حوزه داوری ۴ برنامه را در سال ۱۴۰۲ به معاونت راهبردی داده شد و در حال حاضر این برنامه‌ها عملیاتی شده است گفت: جذب صلح، تأیید پروانه داوری، تشکیل کانون داوری و اصلاح قانون و مقررات از موارد راهبردی در حوزه داوری می‌باشد.

مقدس با تاکید بر اینکه برای انتخاب داور در کنار صلاحیت شخصی باید مورد تأیید مراجع نظارتی نیز قرار گیرد گفت: باید کانون داوران در استان‌ها شکل گیرد که در استان چهارمحال و بختیاری نیز به زودی این امر محقق می‌شود و فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

وی با اذعان بر اینکه داوران به بهترین نحو خدمت خواهند کرد گفت: در حوزه داوری قانون و مقررات اصلاح می‌شود و در بند ماده ۱۱۳ داوری مورد توجه قانون گذار خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کانون داوران در چهارمحال و بختیاری شکل می‌گیرد – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کانون داوران در چهارمحال و بختیاری شکل می‌گیرد – خبرگزاری مولیکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.