مقایسه کاور فرش و روفرشی

مقایسه کاور فرش و روفرشی

تنها با مقایسه کاور فرش و روفرشی کشدار و دانستن خصوصیات هر کدام خواهید دانست که کدام یک از این دو، اِلمان بهتری برای دکور خانه شما است. چرا که کاور فرش و روفرشی گرچه شباهت های آشکاری دارند و با اهدافی مشترک مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما تفاوت های بارزی نیز در آنها وجود دارد که آنها را در دو دسته قرار می دهد. در این نوشتار اطلاعاتی مفید و کافی در این باره را در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ با ما همراه باشید. 

مقایسه کاور فرش و روفرشی

کاور فرش.

 

وجه اشتراک کاور فرش و روفرشی

علت اصلی اینکه بیشتر ما کاور فرش و روفرشی کشدار را با هم اشتباه می‌ گیریم به شباهت‌های آنها مربوط است. همچنین، بسیاری از افراد به علت آنکه این کالاها وظایف و کاربردهای یکسان دارند، بین آنها تفاوت قائل نمی شوند؛.در صورتی که این اقلام در واقعیت کاملا شبیه نیستند. 

شباهت اصلی این دو به کش دوزی آنها مربوط است که در دور تا دور خود دارند. به علاوه، از هر دو مورد با هدف مراقبت از فرش استفاده می‌ گردد.و به همین علت هر دوی آنها را می‌ توان نوعی محافظ فرش به حساب آورد. کاورها و روفرشی ها از نظر ابعاد و اندازه نیز یکسان تولید می‌ شوند. گاهی شباهت‌ های ظاهری نیز دارند و ممکن است طرح های یکسان در آنها به کار رفته و همرنگ نیز باشند. از هر دو محافظ فرش نام برده می‌ توان برای پوشش دهی، مراقبت و ایجاد تنوع در کفپوش های مختلف منازل از قبیل انواع فرش، فرشینه، موکت، گلیم و سایر کفپوش‌ ها بهره برد. 

تفاوت های کاور فرش، روفرشی کشدار و روفرشی معمولی

محافظ‌ های فرش را در حالت کلی می‌ توان در سه دسته کاور فرش، روفرشی کشدار و روفرشی های معمولی قرار داد. همانطور که اشاره شد، این سه در عین شباهت، تا حدودی با هم متفاوت نیز هستند. تفاوت روفرشی های معمولی با کاورها و روفرشی های کشدار در کشدوزی آنها می‌ باشد.که روفرشی های معمولی فاقد آن هستند. همچنین، این مدل ها معمولاً تنوع کمتری دارند و در کل نوعی محافظ فرش معمولی به حساب می‌ آیند. بنابراین، به نسبت سایر مدلها کمتر مورد توجه واقع می شوند. 

تفاوت اصلی کاورهای فرش و روفرشی های کشدار نیز به جنس آنها مربوط است. همانطور که به احتمال زیاد شما نیز در جریان هستید، روفرشی ها ساختار بافتنی دارند و از تار و پودهای مرغوب بافته شده‌ اند. بنابراین، طرح و نقش آنها نیز جزئی از بافتشان به حساب می‌ آید. از طرفی، روفرشی ها نسبتاً ضخیم و متراکم هستند و این امر باعث شده عبور آلودگی از آنها عملاً غیر ممکن شود. حتی رطوبت‌ هایی که به آنها می‌ رسد را تقریباً به خود جذب و از رسیدن نم به فرش جلوگیری می کنند. در مقابل، کاورهای فرش جنس‌ های معمولی‌ تر دارند. چرا که برای دوخت آنها از پارچه‌ هایی که دارای این قابلیت هستند، مانند جنس‌ های مخمل استفاده می‌ گردد؛.به همین علت، بسیاری از کاورها یا ساده و بدون طرح و نقش هستند یا طراحی آنها از نوع چاپی است. در نتیجه، ضخامت کاورها به نسبت روفرشی ها کمتر بوده و احتمال عبور رطوبت از آنها وجود دارد.

مقایسه کاور فرش و روفرشی

کاور فرش قابل شستشو.

 

وزن کاورها نسبت به روفرشی ها سبک‌ تر و بافت آنها لطیف‌ تر می‌ باشد؛.از این رو، شست و شوی آنها آسان‌ تر از روفرشی ها است. به علت تفاوتی که این دو از نظر ضخامت و تراکم بافت با هم دارند، روفرشی ها حالت خود را بهتر حفظ می‌ کنند. همچنین، در برابر چروک شدن مقاوم‌ تر بوده و جارو کردن آنها نیز آسان‌ تر است. تفاوت دیگری که این دو با هم دارند، به قیمت آنها مربوط است.

 روفرشی ها به دلیل بافت متراکم‌ تر معمولاً با قیمت بیشتری در بازارها عرضه می‌ شوند و کاورهای فرش قیمت کمتری دارند. این دو کالا از لحاظ طول عمر و مقاومت نیز متفاوت هستند و روفرشی ها دوام و ماندگاری بیشتری در برابر عوامل محیطی دارند. حتی نسبت به نخ کش شدن، تغییر رنگ و پارگی مقاوم‌ تر می‌ باشند.و در اثر شستشو و استفاده از شوینده رنگ و نقش آنها تغییر نمی‌ کند؛ در حالی که کاورها ممکن است در اثر دلایل گفته شده حالت خود را از دست بدهند.

 

کدام محافظ فرش بهتر است؟ 

با توجه به تفاوت هایی که انواع روفرشی کشدار و کاور فرش با هم دارند، همواره این سوال پیش می‌ آید که کدام یک از این محافظ‌ های فرش گزینه بهتری برای خرید هستند؟ در حقیقت نیاز هر خریدار و شرایط وی در منزل در پاسخ این سوال دخیل بوده و از این رو نمی‌ توان جوابی مشخص و دقیق برای آن داشت. در حالت کلی می‌ توان گفت که هر کدام از محافظ های فرش نام برده به شرطی که جوابگوی نیاز افراد باشند،.گزینه بهتری برای مراقبت از فرش خواهند بود. 

کاورهای فرش معمولا به دلیل سبک وزن بودن و روفرشی ها بیشتر به علت بادوام بودن مورد توجه هستند و این موارد از دلایل محکم در انتخاب آنها به شمار می آیند. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که روفرشی ها برای مواقعی که فرشها به مراقبت دائم و اساسی نیاز دارند، مناسب تر می باشند. مثلا برای خانه هایی که کودکان پر جنب و جوش نوپا دارند، گزینه های بی نظیری هستند. در مواقعی که باید عیب فرش‌ ها را پوشاند یا دکور را تغییر داد و نیز برای مراقبت از فرش ها در برابر نور و جلوگیری از رنگ رفتگی آنها.و در حالت کلی در مواقعی که به نوعی محافظ فرش معمولی و سبک نیاز است، کاورهای فرش پیشنهاد بهتری هستند. 

روفرشی کشدار

خرید تضمینی انواع کاور فرش.

 

خرید تضمینی روفرشی و کاور

مراقبت از فرش باعث افزایش طول عمر، حفظ زیبایی و جلوگیری از شستشوی زود هنگام آنها می گردد.و کاورها و روفرشی ها بهترین گزینه برای این کار هستند. این دو ضمن آنکه مراقبت از فرش را به طور اصولی انجام می دهند،.مزیت های زیادی مانند قیمت مناسب، طراحی فاخر و به روز و طول عمر مفید نامحدود نیز دارند. به همین علت، امروزه تقریبا جزو عناصر مهم در بسیاری از خانه ها به حساب می آیند. به این منظور، در فروشگاه اینترنتی یزد نساج مجموعه ای از به روز ترین محافظ های فرش عرضه می گردند.که تمام خصوصیات لازم برای یک محافظ فرش درجه یک را در خود دارند. برای انتخاب بهترین کاور فرش و داشتن خریدی به صرفه و مطمئن شما نیز همین حالا می توانید از طریق این فروشگاه اقدام کنید.  

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقایسه کاور فرش و روفرشی" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقایسه کاور فرش و روفرشی"، کلیک کنید.