صدور بارنامه هوایی توسط شرکت جهان کالا کارگو و کاهش فریت بار ترکیش ایر

ببینید رفقا اول از همه باید بدونیم صدور بارنامه هوایی چیه و اصلا چرا انقدر مهمه. به زبون خودمونی بارنامه هوایی مثل یه رسید رسمی میمونه برای بارتون که قراره با هواپیما جابجا بشه. فکر کن بلیط هواپیما برای بارت! تو این مدرک کلی اطلاعات مهم هست از مشخصات فرستنده و گیرنده بگیر تا وزن و حجم بار و البته مهم تر از همه هزینه حمل.

حالا چرا فریت بار ترکیش ایر انقدر اسمش سر زبون هاست؟ خب ترکیش ایرلاینز یه شرکت هواپیمایی خیلی بزرگه پروازهاش به خیلی جاها میره و خب طبیعتا خیلیا برای ارسال بار به خارج از کشور ازش استفاده می کنن. مشکل اینجاست که قیمت هاش اصلا شوخی بردار نیست! من خودم چند سال پیش برای ارسال یه محموله نسبتا سنگین به آلمان کلی باهاشون کلنجار رفتم. قیمتی که بهم دادن راستش کمرم رو خم کرد! اصلا یه وضعیه… انگار داری پول بال های هواپیما رو هم میدی!

اینجا بود که کم کم سر و کله یه اسم دیگه تو ذهنم پررنگ شد : شرکت جهان کالا کارگو. اسمشو شنیده بودم تعریفاشو هم کم و بیش شنیده بودم ولی راستش هیچوقت جدی نگرفته بودم. فکر میکردم اینا هم مثل بقیه شرکت های حمل و نقل فقط یه اسم در کردن. ولی خب وقتی پای پول وسط میاد آدم مجبور میشه دنبال راه های جدید بگرده مگه نه؟

گرونی فریت بار ترکیش ایر فقط نوک کوه یخ مشکلاته!

بیایید یکم ریزتر بشیم تو مشکلات فریت بار مخصوصا وقتی حرف از ترکیش ایر میاد. گرونی که خب مشخصه بزرگترین معضل همینه. ولی فقط گرونی نیست که آدمو کلافه میکنه. بوروکراسی هم یه داستان دیگه است. انگار باید هفت خان رستم رو رد کنی تا بتونی بارتو به سلامت برسونی مقصد. کلی مدرک کلی فرم کلی این ور اون ور دویدن… اصلا یه وضعی!

یادمه یه بار میخواستم یه سری نمونه محصول به یه نمایشگاه تو استانبول بفرستم. باور کنید برای یه محموله کوچیک نزدیک یه هفته فقط درگیر کاغذبازی بودم! از این اداره به اون اداره از این باجه به اون باجه… آخرش هم نفهمیدم دقیقا چی به چیه! فقط یادمه آخرش از حرص داشتم منفجر میشدم!

یه مشکل دیگه هم که خیلی رایجه تاخیرهای پرواز. ترکیش ایرلاینز پروازهاش زیاده ولی خب همین زیاد بودن پروازها گاهی اوقات باعث میشه برنامه پروازها بهم بریزه و بار شما دیر برسه. مخصوصا اگه بارتون عجله ای باشه این تاخیرها میتونه خیلی دردسرساز بشه. تصور کنید یه محموله مواد اولیه دارید که باید سر یه تاریخ مشخص به کارخونه برسه ولی به خاطر تاخیر پرواز خط تولیدتون میخوابه! ضررش با کیه؟ معلومه با شما!

کمبود اطلاعات و پشتیبانی درست و حسابی هم خودش یه معضله. شما زنگ میزنی پیگیری بارتو بکنی هزار تا شماره تلفن میدن آخرش هم کسی درست حسابی جوابتو نمیده. انگار بارت افتاده یه گوشه انبار هیچکس هم خبر نداره کجاست! این بی خبری و عدم شفافیت خودش کلی استرس و نگرانی به آدم وارد میکنه.

جهان کالا کارگو ناجی در لحظات بی پولی؟ (تجربه شخصیم)

خب بعد از کلی کلنجار رفتن با ترکیش ایر و دیدن قیمت های نجومیشون گفتم بذار یه بار هم به جهان کالا کارگو یه سر بزنم. راستش اولش خیلی امیدوار نبودم. فکر میکردم اینا هم مثل بقیه شرکت ها فقط یه اسم عوض کردن وگرنه همون آش و همون کاسه اند. ولی خب گفتم ضرر نداره یه قیمت هم از اینا بگیرم.

زنگ زدم به دفترشون خیلی سریع و راحت وصل شدم به یه آقایی به اسم آقای حسینی. خیلی خوش برخورد و صبور بود. مشکلاتمو براش توضیح دادم گفتم بارم چیه مقصدم کجاست چقدر عجله دارم و مهم تر از همه چقدر بودجه دارم! آقای حسینی با دقت به حرفام گوش داد و بعد یه قیمت بهم داد. باور کنید نصف قیمت ترکیش ایر هم نبود! اصلا شاخ درآوردم!

اولش فکر کردم حتما یه جای کار اشتباه شده. گفتم نکنه کیفیت خدماتشون پایینه؟ نکنه بارم دیر برسه؟ نکنه اصلا بارم گم بشه؟! آقای حسینی خیالمو راحت کرد. گفت ما نماینده رسمی چندین ایرلاین معتبر هستیم از جمله خود ترکیش ایر! ولی خب چون ما حجم بارمون بالاست میتونیم قیمت های بهتری از ایرلاین ها بگیریم و خب طبیعتا قیمت های بهتری هم به مشتری هامون ارائه میدیم.

خلاصه بعد از کلی تحقیق و بررسی تصمیم گرفتم ریسک کنم و بارمو با جهان کالا کارگو بفرستم. و راستش اصلا پشیمون نشدم! کل پروسه خیلی روان و سریع پیش رفت. از بسته بندی و تحویل بار بگیر تا انجام امور گمرکی و صدور بارنامه هوایی همه چی خیلی منظم و حرفه ای انجام شد. حتی از نظر سرعت هم از ترکیش ایر بهتر بودن! بارم سر موقع رسید مقصد بدون هیچ مشکلی.

موفقیت ها و شکست ها؛ همه چی گل و بلبل نبود!

البته بذارید رو راست باشم همه تجربه های من با جهان کالا کارگو هم گل و بلبل نبوده. یه بار هم یه محموله خیلی حساس داشتم که باید تو دمای خاصی نگهداری میشد. متاسفانه تو اون مورد یه کم مشکل تو هماهنگی ها پیش اومد و بارم با یه تاخیر کوچیک رسید مقصد. خوشبختانه بارم خراب نشد ولی خب یه کم استرس بهم وارد شد.

همون موقع با آقای حسینی تماس گرفتم و موضوع رو باهاش در میون گذاشتم. خیلی پیگیری کرد و ازم عذرخواهی کرد. گفت متاسفانه یه اشتباه انسانی تو اون مورد خاص پیش اومده و قول داد دیگه تکرار نشه. همین پیگیری و مسئولیت پذیریشون خیلی برام ارزش داشت. نشون داد که فقط به فکر پول نیستن و رضایت مشتری براشون مهمه.

یه تجربه دیگه هم داشتم که مربوط به بسته بندی بار میشد. یه بار یه سری وسایل شکستنی میخواستم بفرستم فکر میکردم خودشون بسته بندی رو انجام میدن. ولی خب مسئولیت بسته بندی با خودمون بود. اینجا یه کم غافلگیر شدم. البته خودشون راهنمایی های لازم رو دادن و حتی مواد بسته بندی هم بهم پیشنهاد دادن ولی خب در نهایت خودم باید بسته بندی رو انجام میدادم. این تجربه بهم یاد داد که همیشه قبل از ارسال بار همه جوانب رو بسنجم و از همه چیز مطمئن بشم.

راهکارهای عملی و روش های حل مشکل؛ چی کار کنیم که فریت بار ارزون تر دربیاد؟

خب حالا بریم سراغ اصل کار چطوری میشه هزینه فریت بار رو کم کرد؟ اینجا چند تا راهکار عملی و تجربه شخصی خودم رو براتون میگم :

  • مقایسه قیمت ها اولین و مهم ترین قدم! فقط به قیمت ترکیش ایر اکتفا نکنید. از چند تا شرکت حمل و نقل دیگه هم قیمت بگیرید مخصوصا از شرکت هایی مثل جهان کالا کارگو که نماینده ایرلاین های مختلف هستند. تفاوت قیمت ها میتونه خیلی چشمگیر باشه!
  • وزن و حجم بارتون رو بهینه کنید. هر چی بارتون سبک تر و کم حجم تر باشه هزینه حملش هم کمتر میشه. تا جایی که میشه بسته بندی بارتون رو جمع و جور کنید و از مواد بسته بندی سبک استفاده کنید. حتی کم کردن چند کیلوگرم وزن بار هم میتونه تو هزینه نهایی تاثیر بذاره.
  • از خدمات تجمیع بار استفاده کنید. اگه بارتون حجمش کمه و عجله ای هم ندارید میتونید از خدمات تجمیع بار استفاده کنید. تو این روش بار شما با بارهای دیگه تجمیع میشه و در قالب یه محموله بزرگتر ارسال میشه. این کار باعث میشه هزینه حمل به نسبت حجم بارتون کاهش پیدا کنه. البته زمان ارسال بار تو این روش ممکنه یکم بیشتر بشه.
  • با شرکت حمل و نقل مذاکره کنید! خیلی از شرکت های حمل و نقل مخصوصا برای مشتری های دائمی تخفیف های ویژه ای در نظر میگیرن. یه کم زبون بریزید و سعی کنید یه تخفیف خوب بگیرید! من خودم چند بار با آقای حسینی سر قیمت ها چونه زدم و تونستم تخفیف های خوبی بگیرم.
  • زمان ارسال بارتون رو مدیریت کنید. تو بعضی از فصل های سال مثل تعطیلات کریسمس یا سال نو میلادی تقاضا برای حمل بار هوایی خیلی زیاد میشه و خب طبیعتا قیمت ها هم بالا میره. اگه عجله ای ندارید سعی کنید زمان ارسال بارتون رو به فصل های کم تقاضا موکول کنید.
  • بیمه بار رو جدی بگیرید. هر چند بیمه بار یه هزینه اضافی محسوب میشه ولی خیلی مهمه که بارتون رو بیمه کنید. خدای نکرده اگه بارتون تو مسیر آسیب ببینه یا گم بشه بیمه میتونه خسارتتون رو جبران کنه. هزینه بیمه در مقابل خسارت احتمالی اصلا به چشم نمیاد.

پیشنهادات جایگزین؛ فقط جهان کالا کارگو نیست!

ببینید رفقا من اینجا فقط از تجربه خودم با جهان کالا کارگو گفتم ولی این به این معنی نیست که فقط همین یه شرکت خوبه و بقیه بدن. شرکت های حمل و نقل هوایی خوب دیگه هم تو بازار هستن که میتونید از خدماتشون استفاده کنید. مهم اینه که تحقیق کنید قیمت ها رو مقایسه کنید و شرکتی رو انتخاب کنید که به نیازهای شما بیشتر میخوره.

چند تا پیشنهاد جایگزین دیگه :

  • کارگو سرویس های ایرلاین های دیگه : فقط ترکیش ایر نیست که پرواز داره! ایرلاین های دیگه مثل امارات قطر ایرویز لوفت هانزا و … هم خدمات فریت بار ارائه میدن. قیمت هاشون رو چک کنید ممکنه یه گزینه بهتر پیدا کنید.
  • شرکت های فورواردر بین المللی : شرکت های فورواردر بزرگ مثل DHL FedEx UPS هم خدمات فریت بار ارائه میدن. این شرکت ها معمولا شبکه گسترده ای دارن و خدماتشون خیلی سریع و قابل اعتماده ولی خب قیمت هاشون ممکنه یکم بالاتر باشه.
  • حمل و نقل ترکیبی : اگه عجله ای ندارید و بارتون خیلی سنگینه میتونید به حمل و نقل ترکیبی فکر کنید. تو این روش بارتون ترکیبی از حمل و نقل هوایی و دریایی یا زمینی جابجا میشه. هزینه حمل و نقل ترکیبی معمولا خیلی کمتر از حمل و نقل هوایی خالصه ولی خب زمان ارسال بار هم بیشتر میشه.

نوبت شماست! تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید

خب دوستان اینم از تجربه من در مورد فریت بار و استفاده از خدمات جهان کالا کارگو. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و تونسته باشم یه کمکی بهتون کرده باشم.

حالا نوبت شماست! شما چه تجربه ای در مورد فریت بار دارید؟ از کدوم شرکت حمل و نقل استفاده کردید؟ چه مشکلاتی داشتید؟ چه راهکارهایی برای کاهش هزینه فریت بار سراغ دارید؟ لطفا تجربیات و نظراتتون رو تو بخش کامنت ها با ما به اشتراک بذارید. مطمئنم که تجربیات شما میتونه برای بقیه دوستان هم خیلی مفید باشه. بیایید با هم یه جمع دوستانه تشکیل بدیم و به هم کمک کنیم که فریت بار ارزون تر و راحت تری داشته باشیم!

نتیجه گیری نهایی؛ خلاصه ی کلام و توصیه های عملی

خب برسیم به جمع بندی نهایی و یه سری توصیه های عملی :

  • گرونی فریت بار ترکیش ایر یه واقعیته ولی نباید تسلیم بشید! راه های زیادی برای کاهش هزینه فریت بار وجود داره.
  • مقایسه قیمت ها کلید اصلی کاهش هزینه است. از چند تا شرکت حمل و نقل مختلف قیمت بگیرید و بهترین گزینه رو انتخاب کنید. جهان کالا کارگو میتونه یه گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه باشه.
  • وزن و حجم بارتون رو بهینه کنید بسته بندی مناسب انجام بدید و با شرکت حمل و نقل مذاکره کنید. اینا راهکارهای عملی و ساده ای هستن که میتونن تو کاهش هزینه فریت بار خیلی موثر باشن.
  • بیمه بار رو فراموش نکنید و همیشه جوانب احتیاط رو رعایت کنید. پیشگیری بهتر از درمانه!
  • تجربیاتتون رو با بقیه به اشتراک بذارید و از تجربیات دیگران استفاده کنید. با همفکری و همکاری میتونیم مشکلاتمون رو راحت تر حل کنیم.

توصیه نهایی من به شما : قبل از اینکه بارتون رو برای فریت بار به هر شرکتی بسپارید حتما تحقیق کنید قیمت ها رو مقایسه کنید شرایط و خدماتشون رو به دقت بررسی کنید و از تجربیات مشتری های قبلیشون استفاده کنید. با یه کم دقت و حوصله میتونید بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه رو برای فریت بارتون پیدا کنید. موفق باشید!

پرسش و پاسخ؛ سه سوال پرتکرار شما

خب تو این بخش میخوام به سه تا از سوالات پرتکراری که معمولا در مورد فریت بار پرسیده میشه جواب بدم.

سوال ۱ : بهترین زمان برای ارسال بار هوایی چه موقع است؟

جواب : بهترین زمان برای ارسال بار هوایی بستگی به چند تا عامل داره از جمله مقصد بار نوع بار و میزان عجله شما. به طور کلی فصل های کم تقاضا (مثل اواخر بهار و اوایل پاییز) معمولا قیمت های مناسب تری دارن. روزهای میانی هفته (سه شنبه و چهارشنبه) هم معمولا ارزون تر از آخر هفته هستن. اگه بارتون خیلی حساس نیست و عجله ای هم ندارید میتونید با برنامه ریزی دقیق زمان ارسال بارتون رو بهینه کنید و هزینه کمتری پرداخت کنید.

سوال ۲ : چه مدارکی برای فریت بار هوایی لازمه؟

جواب : مدارک مورد نیاز برای فریت بار هوایی بستگی به نوع بار مقصد بار و قوانین گمرکی کشور مبدا و مقصد داره. به طور کلی مدارک زیر معمولا مورد نیاز هستن :

  • بارنامه هوایی (Air Waybill) : این مدرک رو شرکت حمل و نقل صادر میکنه.
  • فاکتور تجاری (Commercial Invoice) : مشخصات کالا قیمت و ارزشش تو این فاکتور ذکر میشه.
  • پکینگ لیست (Packing List) : لیست محتویات بسته ها و وزن و ابعادشون تو این لیست قید میشه.
  • گواهی مبدا (Certificate of Origin) : نشون میده کالا تو کدوم کشور تولید شده.
  • مجوزهای لازم (Licenses and Permits) : بسته به نوع کالا ممکنه مجوزهای خاصی از سازمان های مربوطه لازم باشه.

سوال ۳ : چطور میشه از سلامت بار در طول حمل و نقل هوایی مطمئن شد؟

جواب : برای اینکه از سلامت بارتون در طول حمل و نقل هوایی مطمئن بشید چند تا کار میتونید انجام بدید :

  • بسته بندی مناسب و محکم : بارتون رو با مواد بسته بندی مناسب و به صورت محکم بسته بندی کنید تا در برابر ضربه و فشار محافظت بشه.
  • بیمه بار : بارتون رو بیمه کنید تا در صورت آسیب دیدن یا گم شدن خسارتتون جبران بشه.
  • پیگیری آنلاین بار : از شرکت حمل و نقل بخواید که امکان پیگیری آنلاین بار رو براتون فراهم کنه تا بتونید لحظه به لحظه از وضعیت بارتون مطلع بشید.
  • انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر : از یه شرکت حمل و نقل معتبر و با سابقه استفاده کنید که به کیفیت خدماتش اهمیت میده.

امیدوارم این بخش پرسش و پاسخ هم براتون مفید بوده باشه. بازم اگه سوالی دارید تو کامنت ها بپرسید خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدور بارنامه هوایی توسط شرکت جهان کالا کارگو و کاهش فریت بار ترکیش ایر" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدور بارنامه هوایی توسط شرکت جهان کالا کارگو و کاهش فریت بار ترکیش ایر"، کلیک کنید.