یادگیری مشاغل برای کودکان

شما قبلاً این سناریو را دیده اید، شاید در یک گردهمایی خانوادگی یا یک تعطیلات. یکی از اعضای خانواده مهربان و کنجکاو از فرزند خردسال شما می پرسد: “و وقتی بزرگ شدی می خواهی چه کاره شوی؟” در یک مورد، دختر 4 ساله که عاشق کتاب های مربوط به فضا و فیلم های دیزنی بود، پاسخ داد: «یک پرنسس فضانورد». “و یک پرنسس فضانورد چه کار می کند؟” پاسخ او: “آنها در فضا آواز می خوانند و می رقصند.” کنسرت بدی نیست اگر بتوانید بلیط آن را دریافت کنید.  چیزی که تعداد کمی از مردم تشخیص می دهند این است که چه ما متوجه آن باشیم چه نباشیم، کودکان دایماً دنیای اطراف خود را مشاهده می کنند، اطلاعات را دریافت می کنند، متوجه الگوها می شوند و سعی می کنند آنچه را که مشاهده و تجربه می کنند معنا کنند.

یادگیری مشاغل برای کودکان

یادگیری مشاغل برای کودکان

لباس عروس دختر کفشدوزکی بچه گانه ، وسیله ای جذاب برای تقویت تخیل و خلاقیت کودکان است . کودکان تمام تلاش خود را برای درک و سازماندهی دنیای کاری که می بینند انجام می دهند، و در مواقعی این بدان معناست که آنها بر اساس ویژگی های هویتی مانند جنسیت، نژاد و/یا قومیت، ایده هایی در مورد اینکه چه کسی می تواند یا نمی تواند مشاغل خاصی را انجام دهد، شکل می دهند. بنابراین، چگونه می توانیم در مورد شغل با کودکان پیش دبستانی تا سنین ابتدایی به روش هایی صحبت کنیم که از نظر رشدی مناسب باشد و از تلاش های اولیه اکتشاف شغلی آنها حمایت کند؟ مفاهیم انتخاب شغل و مدل دستیابی نشان می دهد که کودکان در این گروه سنی درک خود از مشاغل و کار را بر روی تخیل قرار می دهند و از تفکر جادویی برای توضیح نحوه ورود به مشاغل استفاده می کنند.

آموزش مهارت های شغلی امروز به فرزندانمان تضمین می کند که فردا تجارب شغلی خوبی خواهند داشت. پسران و دختران ما این دانش را خواهند داشت که صحبت های ارزشمندی در آینده داشته باشند، ایده ها را به اشتراک بگذارند، احترام بگذارند، با دیگران خوب کنار بیایند و مسیولیت اعمال خود را بر عهده بگیرند. با کمی راهنمایی، می توانیم مهارت های شغلی مورد نیاز فرزندانمان را به آنها آموزش بدهیم تا بتوانند شخصیت داشته باشند و بدانند چگونه با محیط کار کنار بیایند، تجربیات مثبتی داشته باشند و بتوانند در هنگام مواجهه با مشکلات موفق شوند . با در نظر گرفتن این موضوع، کار والدین، مربیان و دیگر بزرگسالان کمک به تسهیل اکتشاف مشاغل کودکان و ایجاد درک ساده و اساسی از نحوه آماده سازی افراد برای کار آینده است.

در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که هر بزرگسال علاقه مند می تواند از آنها استفاده کند تا فرزندان را در مسیری سالم از پیشرفت شغلی شروع کند. برای آموزش مشاغل به کودکان پیش دبستانی آن ها را در معرض آشنایی با آن شغل قرار دهید : با جلب توجه کودکان به افرادی که مشاغل مختلف را در جامعه انجام می دهند، به افزایش آگاهی کودکان از طیف گسترده ای از مشاغل کمک کنید. کارهایی که افراد انجام می دهند را توصیف کنید و نام شغل را برای کودکان بگویید. به عنوان مثال: به آنجا نگاه کن! اونم یه افسر پلیس تو ماشین پلیسش پلیس از مردم محافظت می کند، مجرمان را دستگیر می کند و در مواقع اضطراری کمک می کند. فرصت ها برای قرار گرفتن در معرض شغل ممکن است گاه به گاه (به عنوان مثال، والدین و فرزند در فروشگاه مواد غذایی) یا ساختاری (به عنوان مثال، معلم و کلاس در سفر میدانی به یک مزرعه ) باشند .

برای آموزش مشاغل به کودکان پیش دبستانی از مدل کنجکاوی کمک بگیرید : سوالاتی را مطرح کنید که با بازیگوشی به بررسی و تعجب می پردازید. به عنوان مثال: یک آشپز هر روز چه می کند؟ چه تصمیماتی باید بگیرند؟ آنها در مورد شغل خود چه چیزی را دوست دارند؟ چگونه سرآشپز شدند؟ آیا آنها باید به مدرسه آشپزی می رفتند؟ آیا فکر می کنید دوست دارید سرآشپز شوید؟ کنجکاوی که توسط یک بزرگسال مورد اعتماد الگوبرداری شده است، کودکان را تشویق می کند تا سوالات خود را بپرسند. معلمان و والدین می توانند حس کنجکاوی را در مکالمات روزمره و برنامه درسی القا کنند. برای آموزش مشاغل به کودکان پیش دبستانی در مورد فرآیند آن کار صحبت کنید :  برای تشویق کودکان به درک مراحل مربوط به انتخاب شغل از هدف های هر کاری کمک بگیرید .

به عنوان مثال: چگونه دکتر می شوید؟ با هم مراحل طوفان فکری را ایجاد کنید : فارغ التحصیل دبیرستان، داوطلب شدن در بیمارستان، رفتن به کالج برای تحصیل پزشکی. این بحث ها به کودکان کمک می کند تا فراتر از درک ساده ای از حرفه مرتبط با یونیفرم یا اشیاء فکر کنند (به عنوان مثال، اگر از گوشی پزشکی استفاده می کنید، پزشک هستید. برای آموزش مشاغل به کودکان پیش دبستانی از آن ها بخواهید آینده ی خود را تصور کنند :  از کودکان بخواهید که زندگی خود را در پنج، 10 یا حتی 20 سال آینده تصور کنند، خود اندیشی و چشم انداز را ارتقا دهید. از آنها سوال کنید که می خواهند هر روز چه کاری انجام دهند، چگونه می خواهند وقت خود را بگذرانند، چه فعالیت های اوقات فراغتی را می خواهند به طور منظم انجام دهند و چه کاری را دوست دارند انجام دهند.

در کلاس درس، مربیان می توانند از یک دستور خود انعکاس (به عنوان مثال، “یک روز از زندگی من که بزرگ شده ام”) استفاده کنند تا به دانش آموزان کمک کنند تا نمونه هایی از زندگی و شغل آینده خود را تصور کنند و ترسیم کنند. از نقاط مختلف در زمان برای ارتقای درک فرآیندمحور استفاده کنید (به عنوان مثال، در 10 سال آینده، من در دانشگاه در حال تحصیل زیست شناسی خواهم بود. با سفارش لباس ونوم ، می توانید با اطمینان خاطر برای کودکان خود محیطی امن و مطمین فراهم کنید  .  فرصت هایی را برای کودکان فراهم کنید تا با اسباب بازی هایی که نشان دهنده مشاغل هستند (مانند گوشی پزشکی، کلاه سرآشپز) بازی کنند و سپس توضیح دهید که این اسباب بازی ها چگونه با مشاغل مرتبط هستند. لباس پوشیدن و اسباب بازی ها به کودکان کمک می کند تا اشیاء را با مشاغل مرتبط کنند.

با این حال، بدون توضیح بیشتر در مورد فرآیندهای شغلی، کودکان استدلال می کنند که پوشیدن کلاه سرآشپز چیزی است که باعث می شود یک فرد  سرآشپز شود پس حتما باید در مورد فرایندها توضیحات کافی را ارایه کنید. به عنوان مثال: پزشک از گوشی پزشکی برای گوش دادن به ضربان قلب و تنفس شما استفاده می کند و مطمین می شود که همه آنها طبیعی و سالم هستند. پزشک می داند که آیا حال شما خوب است یا نه ؟ زیرا آنها در مورد آن در دانشکده پزشکی یاد گرفته اند. از بچه ها بپرسید که وقتی بزرگ شدند می خواهند چه کاره شوند. اما در اینجا متوقف نشوید. در مورد کار خود نیز با آنها صحبت کنید – هر روز چه می کنید، چه چیزی در مورد آن دوست دارید، چگونه در مسیر شغلی خود تصمیم گرفتید و برای رسیدن به آن چه باید انجام دهید. گفت و گو را مثبت نگه دارید و پاسخگوی سوالات آنها باشید.

آیا فرزندتان از شما پرسیده است که چرا سر کار می روید؟ وقتی بچه های من در پیش دبستانی بودند،تعریف آنها از “کار” با من متفاوت بود. “کار” به معنای حل مسایل ریاضی و یادگیری کلمات جدید، بستن بند کفش آنها یا ریختن نوشیدنی برای خود بود. جای تعجب نیست که بچه ها وقتی «کار» را ذکر می کنید، احساس سردرگمی کنند. تعاریف متفاوت است، زیرا هر یک از ما در مشاغل مختلف مشغولیم. از این فرصت برای توصیف کارهایی که در طول روز در محل کار خود انجام می دهید (بدون هیچ گونه کنایه ای!) استفاده کنید. در صورت امکان یک روز کودکتان را با خود به سرکار ببرید، این فرصت خوبی است تا محل کارتان را به او نشان دهید. اسباب بازی های آموزش مشاغل تنوع بالایی دارند و به کودک کمک می کنند تا حرفه های مختلف را بیشتر بشناسد.

درون جعبه فلزی این پازل 4 صفحه مگنتی با شکل لباس های مشاغل مختلف وجود دارد که کودک باید با توجه به تصاویر روی کارت ها قطعات مرتبط را از صفحات مغناطیسی جدا کند و روی صفحه فلزی مطابق با مدل روی کارت بچسباند. این کیف برای کودکان بالای سه سال مناسب است. چرخ بستنی فروش یک اسباب بازی موزیکال متفاوت و زیبا برای کودکان بالای سه سال است. کودکان علاقه زیادی به بستنی و انواع شکلات دارند اما این بار به جای خریدن بستنی، خود بستنی فروش خواهند شد و می توانند بعد از ظهری شیرین با دوستانشان داشته باشند. بچه های شما معمولاً از روی کنجکاوی و گاهی اوقات به این دلیل که دلشان برای شما تنگ می شود یا نمی دانند چرا تمام روز پشت رایانه هستید، در مورد کار سوال می کنند.

وقتی تصویر مثبتی از کار و نحوه کمک آن به رفاه شما ترسیم می کنید، آنها می توانند دلایل موجهی داشته باشند که چرا کار می کنید. با لباس های هالک ، هر کودک می تواند به قهرمان مورد علاقه خود تبدیل شود و داستان های جذابی را بازی کند . مزایای کار، از مشارکت در جامعه گرفته تا پیدا کردن دوستان جدید را به اشتراک بگذارید. آنچه را که در محل کار انجام می دهید و چرا شرکت شما در وهله اول وجود دارد را شرح دهید. برنامه خود را توضیح دهید و توضیح دهید که چگونه در آن روزها و ساعات سر کار هستید. در مورد مشاغل مختلف افراد صحبت کنید به این ترتیب، او می بیند که کارها انواع مختلفی دارند. چه برای خوشبختی، مشارکت یا صرفاً برای پول، کار یک عامل ضروری و مثبت در زندگی خانواده شما است. و مطمیناً این چیزی است که فرزند شما می تواند در آینده به تنهایی انجام دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادگیری مشاغل برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادگیری مشاغل برای کودکان"، کلیک کنید.