متکی: انتخابات تکرار حضور مردم است

متکی: انتخابات تکرار حضور مردم است

سخنگوی شورای ایتلاف گفت: انتخابات تکرار حضور مردم است و  ایران از 117 سال پیش تجربه قانون نویسی بعد از مشروطیت را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم وفناوری مولیکس، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایی و  دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند، در چهارمین همایش سراسری اعضای مجمع اسلامی دانشگاه آموختگان ایرانی خارج از کشور در نشست سراسری اعضای مجمع دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور در سخنانی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهاهر کرد: مناسبت های انقلاب اسلامی در کشور ما با تعبیر یوم الله شناسانده شده و اینها روز های مهمی است که تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده و بنا است که حماسه ای آفریده شود.

متکی بیان کرد: انتخابات تکرار حضور مردم است و  ایران از 117 سال پیش تجربه قانون نویسی بعد از مشروطیت را دارد که متاسفانه در دوره پهلوی عملا انتخابی در آن صورت نمی گرفت.

سخنگوی شورای ایتلاف گفت: آخرین انتخابات مجلس سال 1353 در زمان شاه برگزار شد که آن زمان بنده معلم بودم و در شهرمان  این نکته به یک باور جدی تبدیل شده بود، که نماینده ها در  دربار انتخاب شدند و همان ها از صندوق خارج می شوند؛ لذا مردم باور نداشتند که انتخابشان انتخاب تاثیرگذار است، در نتیجه مردم حق رای به معنی واقعی کلمه و تعیین کننده سرنوشت را نداشتند.

وزیر سابق امور خارجه خاطر نشان کرد: امام با انقلاب اسلامی این حق را به مردم ایران باز گرداند و مردم صاحب حق رای و تشکیل دولت شدند.

وی افزود: سازه های نظام، مستقیم و غیر مستقیم به واسطه آرای مردم شکل می گیرد.

در حال تکمیل…

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "متکی: انتخابات تکرار حضور مردم است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "متکی: انتخابات تکرار حضور مردم است"، کلیک کنید.