ضرورت ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی هنری در سیستان و بلوچستان

ضرورت ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی هنری در سیستان و بلوچستان

مولیکس/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هنر می‌تواند در همه زمینه‌ها موثر و راهگشا باشد که ایجاد مراکز فرهنگی و هنری در استان نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و یک ضرورت است‌.

محمد کرمی امروز چهارشنبه در آیین گشایش سالن‌های سینمایی زهک، راسک و نیکشهر که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: تمسک به قرآن در همه زمینه ها راهگشاست و هنر یکی از موضوع هایی محسوب می شود که قرآن ما را به سمت آن هدایت کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و هنری از اهمیت بسزایی برخوردار است که انتظار می‌رود ۳ سالن سینمایی دیگر که قول آن داده شد، نیز به زودی تجهیز و راه‌اندازی و به مردم نجیب این استان تقدیم شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که هنر در همه زمینه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: باید تلاش کنیم جامعه از نظر توحیدی توسعه پیدا کند، در این صورت شاهد حل همه مشکلات خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: به همت دولت سیزدهم شاهد انقلاب در حوزه سینماسازی کشور هستیم که این توسعه در استان نیز مشهود است.

علی سرگزی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در سینماسازی کشور انقلاب رخ داده که بر همین اساس تعداد سینماهای استان نیز افزایش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته سینما شستون سراوان با ۲۷۲ صندلی افتتاح شد که یکی از بهترین سالن‌های سینما از نظر جذب مخاطب شناخته می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سینما تفتان خاش نیز صبح امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور افتتاح و به مردم هنردوست این شهرستان تقدیم شد.

وی افزود: همچنین شاهد افتتاح سینما فرهنگ راسک، ساحل زهک و سینما آزادی نیکشهر هستیم که راه‌اندازی این سالن‌ها خود می‌تواند توسعه اقتصاد فرهنگ را رقم بزند.

سرگزی خاطرنشان کرد: طبق قول مساعد رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور، ۳ سالن سینمایی دیگر نیز امسال در استان تجهیز و به مردم هنردوست این خطه تقدیم می‌شود.

پایان خبر مولیکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی هنری در سیستان و بلوچستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی هنری در سیستان و بلوچستان"، کلیک کنید.