اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد

اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد

مولیکس/خراسان شمالی رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها از آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس های برقی شهری برای شهر بجنورد خبر داد.

مهدی چمران در گفت وگو با مولیکس اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که به اتوبوس های برقی نیاز دارند از ظرفیت های موجود برای تهیه این اتوبوس ها و بهره مندی مردم بجنورد از آن ها استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوس های برقی در شهر بجنورد می تواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. 

وی بیان کرد: اتوبوس های برقی نیازمند نگهداری های خاص است که حدودا یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما از سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمی کند. 

چمران گفت: با تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که 2000 دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود 500 دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از آن ها امسال تحویل می شود.

به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس های برقی در کشور وجود دارد، می توان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به 9000 و تا پایان سال 1404 به 11 هزار اتوبوس نیاز داریم.

وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیت هایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتش زا ایجاد کنیم که این موضوع می تواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. 

پایان خبر مولیکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد"، کلیک کنید.