دستورالعمل سریع تعمیر و نگهداری کمپرسورها

دستورالعمل سریع تعمیر و نگهداری کمپرسورها

همه چیز در طول زندگی ما نیاز به معاینه و در بیشتر موارد نگهداری دارد، ماشین­ آلات و تجهیزات نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله مراجعه نمایید. همانطور که می‌دانید در صنعت زمان کاری و عملکرد از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا جلوگیری از توقف تجهیزات تا حد امکان یک اصل غیر قابل انکار است. تعمیر و نگهداری کمپرسورها همان طور که پیش‌­تر به آن اشاره کردیم به شناخت ما از این تجهیز، درک جایگاه آن و همچنین پیروی از استراتژی­‌های مدیریت دارایی برای حفظ آن‌­ها وابسته است. در بخش‌­های مختلف این نوشتار ملاحظات ویژه تعمیر و نگهداری کمپرسورها را برای انواع آن مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه سعی شده است دستورالعمل سریعی برای تعمیر و نگهداری کمپرسورها تنظیم شود تا سریع‌­تر بتوان از خرابی­‌های بیشتر جلوگیری کرد.

کمپرسورها به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی شوند: ساییدگی و پارگی طبیعی، طول عمر و سن، تعمیرونگهداری ضعیف، افزایش قدرت بیش از ظرفیت و نصب اشتباه. به طور کلی می‌­توان خرابی کمپرسورها را به صورت زیر طبقه‌­بندی کرد:

کارنکردن کمپرسور: زمانی که کمپرسور کار نمی‌­کند می‌­تواند به دلیل مشکل در مدار یا سوئیچ قطع کن، کمبود روغن یا مایع و اختلاف فشار باشد.

نشتی هوا: اگر هنگام پرشدن مخزن از هوا، کمپرسور را خاموش کنید و متوجه شوید فشارسنج، فشار را نشان می‌­دهد به این معنی است که کمپرسور نشت می‌کند.

صدای بیش از حد کمپرسور: اگر کمپرسور صدای غیرطبیعی داشته باشد می‌­تواند به دلیل شل یا لقی بیش از حد قطعات، خرابی میل ­لنگ، پیستون و نصب نامناسب باشد.

صدای نویز گونه کمپرسور: زمانی که از کمپرسور صدای نویز گون‌ه­ای می­‌آید به دلیل گرم شدن سریع موتور می­‌باشد. این موضوع می­‌تواند به واسطه مشکل در منبع تغذیه، فیلتر ورودی و شیری تخلیه رخ دهد.

کاهش روغن: این موضوع می‌­تواند به دلیل انسداد در ورودی هوا، نشت روغن، حلقه پیستون­‌های فرسوده و گرانروی نامناسب روغن رخ دهد.

وجود روغن بیش از حد در هوای خروجی کمپرسور: این مشکل معمولا به واسطه خرابی فیلتر، حلقه­‌های پیستونی فرسوده، پر شدن بیش از حد تانک روغن، گرانروی نامناسب روغن و خرابی میلنگ باشد.

ارتعاش ثابت کمپرسور: این خرابی می­تواند به دلیل اتصالات نامناسب، میل لنگ، اجزای نگهدارنده و فلایویل باشد.

علت بالا رفتن فشار کمپرسور: مشکل مذکور می‌­تواند به دلیل خرابی شیر ورودی، شیر فشار، واشر، بست پیستون و شیر چک محفظه کمپرسور باشد.

تنش زیاد در نگهدارنده­‌ها: این مشکل معمولا به واسطه عدم تنظیم نگهدارنده­‌ها رخ می‌­دهد.

کندی فشار گیرنده: فیلتر هوای کثیف، اتصالات شل، شل شدن نگهدارنده‌­ها، واشرهای فرسوده و دریچه‌­های خراب می‌­توانند عامل این مشکل باشند.

گرمای شدید در هوای خروجی: از دلایل رخ داد این مشکل می‌­توان به کثیفی سطوح داخلی، تهویه نامناسب، خرابی واشر و شیرها اشاره کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستورالعمل سریع تعمیر و نگهداری کمپرسورها" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستورالعمل سریع تعمیر و نگهداری کمپرسورها"، کلیک کنید.