بیش از ۱۰ هزار نفر در ۳ ماهه اول سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند

بیش از ۱۰ هزار نفر در ۳ ماهه اول سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند

مولیکس/اردبیل مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰۷۶۸ متقاضی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سه ماهه اول ۱۴۰۳ در اردبیل سپری کردند.

رحیم یونسی ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ میلیون و هشتصد و هشتاد و سه هزار و هفتصد و سی و شش نفر ساعت آموزش های مهارتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ در بخش‌های دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای اردبیل به متقاضیان ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل میزان تعهد آموزشی این اداره کل در سال جاری را ۲۱ هزار و پانصد و شصت و یک نفر بیان کرد و افزود: در بخش‌های دولتی در مراکز ثابت شهری ۶ هزار و سیصد و هشتاد و شش نفر دوره، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی دویست و نود و شش نفر دوره در راستای مهارت افزایی دانشجویان، در بخش پادگان ششصد و هفتاد و چهار نفر دوره در راستای تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه و دویست و نود و سه نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، در سه ماهه اول سال جاری توسط این اداره کل ارائه شده است.

یونسی ادامه داد: زندان ششصد و چهارده نفر دوره جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، مهارت آموزی در محیط کار واقعی سیصد و هشتاد نفر دوره، سکونتگاه‌های غیر رسمی دویست و نود و سه نفر دوره و در مجموع ۵ هزار و چهارصد و هشتاد و نه نفر دوره در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های رایگان مهارتی در سه ماهه اول سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دویست و چهل و هفت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان جهت توانمندسازی اقشار مختلف در حال فعالیت هستند.

یونسی تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل در بخش غیر دولتی را ۳۰ میلیون و دوازده هزار و پانصد و سی و سه نفر ساعت در طول سال عنوان کرد و افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری ۶۳۷ هزار و دویست و چهار نفر- ساعت آموزش، معادل ۵ هزار و دویست و هفتاد و نه نفر دوره آموزشی در راستای توانمندسازی مهارتی علاقمندان در بخش خصوصی زیر نظر این اداره کل، برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یکی از مهمترین برنامه های این سازمان را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر و معتادان اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز به ۱۵۰۰ نفر ساعت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ آموزش‌های مهارتی داده شده است.

پایان خبر مولیکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیش از ۱۰ هزار نفر در ۳ ماهه اول سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیش از ۱۰ هزار نفر در ۳ ماهه اول سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند"، کلیک کنید.