مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر در تربت‌جام و صالح‌آباد از ابتدای سال

مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر در تربت‌جام و صالح‌آباد از ابتدای سال

مولیکس/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال به دلیل مسمومیت با مواد مخدر در شهرستان‌های تربت‌جام و صالح‌آباد خبر داد.

منصوره مکارم، در گفت و گو با مولیکس گفت: متأسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۴ مورد مرگ کودک زیر ۵ سال به دلیل مسمومیت با مواد مخدر (اپیوم ها) در شهرستان تربت‌جام و صالح‌آباد اتفاق افتاده است.

وی یکی از حوادثی که در شهرستان تربت‌جام منجر به آسیب و یا مرگ کودکان شده را مسمومیت با مواد مخدر برشمرد و افزود: بسیاری از حوادث با مراقبت و پیگیری والدین قابل پیشگیری‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بر عدم درمان کودکان بیمار با مواد مخدر و در دسترس قرار نگرفتن مواد مخدر برای کودکان تأکید کرد و افزود: مسمومیت با مواد مخدر یکی از علل مهم مرگ ناشی از مسمومیت‌های شیمیایی در کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: متادون، ترامادول، دیفنوکسیلات، دکسترومتورفان و… از جمله داروهایی هستند که می‌توانند در کودکان ایجاد مسمومیت کنند و بسیار خطرناک‌اند.

مکارم با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید حساسیت زیادی نسبت به این داروها داشته و این داروها را از دسترس کودکان دور نگه دارند، بیان کرد: تکلم بریده بریده، راه رفتن بی‌ثبات، خواب‌آلودگی، حرکات کند بدنی و اغما (کاهش سطح هوشیاری) از جمله علائم مسمومیت با مواد مخدر هستند.

پایان خبر مولیکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر در تربت‌جام و صالح‌آباد از ابتدای سال" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال با مواد مخدر در تربت‌جام و صالح‌آباد از ابتدای سال"، کلیک کنید.